Møllegades Børnehave
Samarbejde med PPR
Styrket læreplan
tilsyn
Vigtig info for nye forældre.
årshjul
LOG-IN
Forældre Log-in
Personale Log-in
Møllegades Børnehave
Møllegade 6
8660 Skanderborg

Tlf.: 51317991
E-mail: akb@skanderborg-real.dk
Åbningstider
Møllegades børnehave
Mandag06:30 - 17:00
Tirsdag06:30 - 17:00
Onsdag06:30 - 17:00
Torsdag06:30 - 17:00
Fredag06:30 - 16:00
Lørdag00:00 - 00:00
Søndag00:00 - 00:00
Velkommen

Møllegades Børnehave er et privat børnehus, som er en del af et større fællesskab under Skanderborg Realskole.

Møllegades Børnehave er et børnehus for 3-6 årige med en normering på 50 børn.Børnehaven har 3 grupper, som består af Spirerne, Rødderne og Slønglerne. Spirerne har grupperum i Gadehuset. Rødderne har base i Hemsehulen og Slønglernes grupperum er i Gårdhuset og på Hemsen. Det sidste år inden børnene starter i skole, arbejdes der med skoleforberedende læring og aktiviteter, som er tilpasset disse børn. Hver gruppe har en tur-dag, hvor børnene kommer ud og ser lokalområdet, vi tager til fødselsdag hjemme hos børnene privat, vi deltager i aktiviteter på Kulturhuset. Vi har et godt samarbejde med Møllehjørnet (som er et plejehjem). Vi går Lucia for de ældre, vi har vores egen sandkasse i deres have, vi klipper og klistrer hos dem, vi sætter kartofler i spande om foråret, alle har det hyggeligt, når børn og ældre er sammen.Vi har vores egen have, som ligger i forlængelse med vores legeplads. I haven har vi et kæmpe telt med trægulv, som vi kan bruge året rundt. Børnene kan hygge sig i haven, i alle de små kroge der er, de kan gå og dufte til blomster og planter, smage på bær, grøntsager og nødder. Der er plads til masser af fordybelse og læring i haven. Møllegades Børnehave tilbyder trygge rammer, gode traditioner, voksne, som er nærværende og har en anerkendende tilgang til børnene, et tæt forældresamarbejde, en hverdag, som sikrer og styrker det enkelte barns robusthed og livsduelighed, hvor alle trives og oplever, at de er en del af et fællesskab. Børnene har et legehjørne på kontoret, hvor de hygger sig og leger, slapper af, hvis de har brug for det, tager sig en lur på en madras eller læser i en bog.